Sådan fungerer indberetningsportalen

Når du har indsendt din indberetning via whistleblowerportalen, får du en kvittering på skærmen.

På kvitteringen er der angivet en 16-cifret nøglekode.

Med denne nøglekode kan du din tilgå din indberetning igen og kommunikere med medarbejderne i den eksterne whistleblowerordning i Datatilsynet.

Vi kan i tillæg til de oplysninger, du har indsendt til os, have brug for at stille dig yderligere spørgsmål for at kunne behandle din indberetning bedst muligt.

Hvis du ikke har oplyst nogle kontaktoplysninger, vil Datatilsynets kommunikation med dig om din indberetning foregå via whistleblowerportalen, f.eks. anmodning om yderligere oplysninger eller orientering om sagsbehandlingen. Du kan også selv tilføje yderligere information til din indberetning i portalen. Medarbejderne i whistleblowerordningen kan se, om du har læst beskeder sendt til dig i whistleblowerportalen.

Hvis du ikke har oplyst din identitet eller afgivet kontaktoplysninger, kan den eksterne whistleblowerordning i Datatilsynet kun kommunikere med dig via whistleblowerportalen. Det er derfor vigtigt, at du du jævnligt tilgår din indberetning i whistleblowerportalen med den 16-cifrede nøglekode og følger sagens udvikling og svarer på eventuelle spørgsmål fra os.

Det er vigtigt, at du opbevarer nøglekoden sikkert, da den af sikkerhedsmæssige årsager ikke kan genskabes. MIster du koden, mister du også muligheden for at tilgå din indberetning efterfølgende. Hvis du mister din kode, vil du derfor være nødt til at foretage indberetningen på ny.

Når sagsbehandlingen af din indberetning er afsluttet, vil din indberetning og eventuelle andre oplysninger om indberetningen blive slettet fra whistleblowerportalen. Oplysningerne vil stadig fremgå af Datatilsynets elektroniske sags- og dokumenthåndteringssystem.